• Tippek és praktikák
  • 17.5.2022

Főzés könnyedén – gyors ebéd- és vacsoratippek

header 11@2 (1).png

Próbálja ki velünk, hogy hogyan lehet gyors és egyszerű a főzés! Tanácsokat adunk, hogyan készítse el hatékonyan az ebédet és a vacsorát, úgy, hogy az kellő energiával fel is töltse önt. Garantáljuk, hogy élvezni fogja ezeket a hétköznapi ételeket, és nem is tölt majd el sok időt az elkészítésükkel!

Tippek a gyors és egyszerű ebédhez

Azon töri a fejét, hogy hogyan készítse el gyorsan az ebédet? Próbálja ki a receptjeinket, garantáljuk, hogy ízleni fognak, és még nem is kell sok időt szánni az elkészítésükre! A gyors és egyszerű ebédekkel minden nap meleg ételt fogyaszthat. Mi képezze az alapjukat? Ha gyorsan, 30 perc alatt elkészíthető ebédet szeretne, tervezzen ételt olyan hozzávalókból, amelyek nagyon kevés főzést igényelnek. Gyorsan elkészül például a csirkemell steak zöldségkörettel, vagy a vajas pisztráng fűszernövényekkel. Vagy hús nélküli gyors ebédre vágyik? Készítsen például palacsintát, brokkolipogácsát vagy könnyű, majonéz nélküli burgonyasalátát.

Medium-13_INGENIOHARDICARANGEMENT.jpg

Hogyan készíthet gyors és egyszerű vacsorát? Olvasson tovább!

Gyorsan elkészíthető, ízletes vacsorareceptet keres? Ebben az esetben is a könnyű ételek kerüljenek az előtérbe. Válasszon egy gyors vacsorát, melynek tészta, burgonya, rizs vagy csirke az alapja. A gyors vacsorák közé tartozik például a csirkés-sajtos tészta, a francia burgonya vagy a tojásos omlett zöldségekkel.

Lehet a gyors főzés egészséges is?

A gyors főzés eredménye nem csak egy ízletes étel. Ha a megfelelő alapanyagokat használja, az eredmény egyben igazán egészséges is lesz. Különösen a különféle gyümölcsök és zöldségek, fehér húsok (csirke, pulyka, nyúl), halak és tenger gyümölcsei ideális választás a gyors, ízletes és egészséges ételek elkészítéséhez. Ebbe a kategóriába tartoznak még a hüvelyesek, a tejtermékek, a tojás, a burgonya, a hántolatlan rizs, a teljes kiőrlésű tészta vagy a zabpehely is.

Az egészséges és egyszerű főzés érdekében hagyja ki a zsírt, és használjon helyette egészséges növényi olajokat. Próbálja ki például az olívaolajat, a szezámolajat, az avokádóolajat vagy a lenmagolajat.

Medium-2019_10_Ingenio_lifestyle_26 (1).jpg

A gyors, könnyű és egészséges főzés alapja: az ételek elkészítésének módja

Ha gyorsan és egyszerűen szeretne egészséges ebédet vagy vacsorát készíteni, az étel elkészítésének módja is sokat számít. Felejtse el a bő olajban történő sütést, sokkal egészségesebb, ha gyorsan, minimális mennyiségű olajon pirítja, vagy ha párolja, vagy sütőben süti a hozzávalókat. Mindezeket az egészséges ételeket könnyedén elkészítheti a Tefal Ingenio intelligens főzőedénykészlettel, amely igazán egyszerűvé és gyorssá teszi a főzést.

A Tefal Ingenio tapadásmentes serpenyőkben vagy edényekben nemcsak egészséges módon süthet és párolhat ételeket. Csak vegye le a fogantyút, és tegye az előkészített ebédet vagy vacsorát a sütőbe, hogy sütéssel fejezze be annak készítését. Így tetszés szerint váltogatva főzhet a tűzhelyen és sütőben, amivel jelentős időt takaríthat meg.

Vacsora a könnyű elalvásért: Mit együnk este és mit kerüljünk?

A lefekvés előtt elfogyasztott ételek nagyban befolyásolják az alvás minőségét. Hogyan néz ki tehát a vacsora a könnyű elalváshoz? Az alvás minőségét javítják a tengeri halak, hiszen gazdag forrása az omega-3 zsírsavaknak, amelyek megnyugtatják az idegrendszert. A csirkében vagy a tejtermékekben található fehérje is jó választás. A magnéziumot tartalmazó teljes kiőrlésű élelmiszerek, mint a hajdina, a teljes kiőrlésű tészta vagy a hántolatlan rizs szintén segíthetnek. Ez az ásványi anyag pozitív hatással van az idegrendszerre, elősegíti az elalvást és javítja az alvás minőségét.

Milyen ételeket kerüljünk este? Különösen a magas telített zsírtartalmú, nehezen emészthető ételeket. A marhahús és a zsíros sertéshús ezek ételek közé tartozik. Este ne fogyasszon felvágottakat és kemény sajtokat sem.

Zapečené cestoviny s kuracím mäsom a brokolicou.jpg

Gyors, egészséges ebéd tipp: Sült tészta csirkével és brokkolival

Hozzávalók:

● 300 gramm tészta (farfalle vagy orsótészta)

● 1 kisebb brokkoli virágokra törve

● 200 gramm csirkemell

● 2 gerezd fokhagyma

● 150 milliliter főzőtejszín

● egy csepp olívaolaj

● só, bors és szerecsendió a fűszerezéshez

Az elkészítés menete:

1. Főzze meg a tésztát, és szűrje le a vizet.

2. Egy Tefal Ingenio serpenyőben egy csepp olívaolajon pirítsa meg a csirkemellet és a brokkolivirágokat. Ízesítse a keveréket zúzott fokhagymával, sóval, borssal és szerecsendióval.

3. Adja a főtt tésztát a csirkéhez és a brokkolihoz. Mindent jól keverjen össze, és végül öntse rá a főzőtejszínt.

4. Csatolja le a Tefal Ingenio serpenyő fogantyúját, és tegye a tésztát a csirkés-brokkolis tésztát az előmelegített sütőbe, süsse, míg aranybarnára nem sül.

Pečený losos na masle so zelenými fazuľkami.jpg

Tipp egy gyors vacsorához: Sült lazac vajjal és zöldbabbal

Hozzávalók:

● 4 darab lazacfilé, egyenként 100 gramm

● vaj

● friss citromlé

● 400 gramm zöldbab

● só, bors és fokhagyma a fűszerezéshez

Az elkészítés menete:

1. A lazacfilét folyó hideg víz alatt mossa meg, papírtörlővel törölje szárazra, és bőrével lefelé helyezze a Tefal Ingenio sütőformába. Fontos, hogy ezt a sütőformát előzetesen vajazza ki.

2. A lazacfiléket enyhén sózza meg, tegyen rájuk egy szelet vajat, és 180 fokon süsse 20 percig. A sült lazacfilét finoman csepegtesse meg friss citromlével.

3. Tálalja a vajas lazacot zöldbabbal. Hogyan készítse el ezt az egészséges köretet? Forrázza le a zöldbabot forró vízzel, és törölje szárazra. Ezután egy serpenyőben olívaolajon röviden párolja meg, fűszerezze fokhagymával, sóval és borssal, majd fedő alatt további 7 percig párolja, amíg meg nem puhul.

Ajánlott termékek

Az oldal használatával Ön elfogadja, hogy olyan cookie-kat használunk, amelyekkel mérni tudjuk az oldal látogatottságát, az Ön érdeklődési köréhez illeszkedő tartalmakat és hirdetéseket jeleníthetünk meg, továbbá megoszthatjuk a tartalmat a közösségi hálózatokon.

További tudnivalók és a cookie-k paraméterezése.